söndag 17 oktober 2010

Dagen fiske

Gav 10 gäddor, 5 till Tobbe och 5 till mig jämt fördelat alltså. Oftast brukar vi dra lika många när vi är ute och det är ju roligare när alla i båten dra lika mycket fisk. Men dagens fiske var sådär, tror vädret var för fint för fisken var inte alls lika huggvillig som tidigare i höst. Men hur ofta får man 10 gäddor och känner sig missnöjd med fisket :-). Tror nån börjar bli lite bortskämd med det fina fisket som varit. Dagens största stod Tobbe för med en gädda på 4 kg och jag den minsta straxt över kilot. Nästan så att den kvalade in som snipa men tycker att gränsen går vid 5 hk. Dagens drag var Buster som Tobbe drog 5 på, själv fick jag 4 på Salomon slider som säkert kommer nyttjas mer i framtiden. Har bytt till vänstervevad ambassadur i stället för höger som jag kört i åratal med och tycker att det funkar mycket bättre med rycken nu och inte alls lika slitsamt.

Tobbes favoritdrag och färg har jag förstått :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar